Content shock

26 januari 2016
greymen

In Amerika is het de schrik van iedere contentmarketeer en dé uitdaging voor 2016: Content shock. Maar wat is content shock? En moeten we er in Nederland ook voor vrezen of is het slechts een storm in een glas water?

Content shock laat zich omschrijven als het moment waarop er meer content gecreërd en gedeeld wordt dan dat het menselijk vermogen kan consumeren.

content_shockKlinkt ernstig, en volgens Amerikaanse experts is dat het ook.Het fenomeen doet op dit moment haar intrede in de VS, wat betekent dat je alles uit de kast moet halen om op te vallen in de dagelijkse vloedgolf aan content. De consument raakt verzadigd en de hoeveelheid content neemt alsmaar toe, met als gevolg dat sommige content niet meer gezien of gelezen wordt. Klinkt logisch toch?

Maar dit zet toch aan tot denken: is dit nu echt een nieuw verschijnsel wat ons verrast in 2016? Worden consumenten niet al jaren elke dag geconfronteerd met een information overload? Bovendien hoeft het feit dat er elke dag meer content gemaakt wordt, niet te betekenen dat dit allemaal van kwalitatief hoog niveau is. En ook niet dat al deze informatie de juiste personen bereikt. Om goede content te produceren die door je doelgroep gezien wordt, zal je moeten investeren in zowel de inhoud en vormgeving als in de promotie en targeting hiervan. Dit is altijd het geval geweest en dat zal nu niet veranderen. Wanneer je investeert in goede content, schuilt in het naderende tijdperk van overproductie geen gevaar.

Volgens Socialfabriek ligt de sleutel tot succes nog altijd in een combinatie van de juiste targeting en het creëren van relevante, opvallende content die vooral goed aansluit bij je doelgroep en merk. Omdat onze specialisten investeren in de productie van kwalitatieve content en de juiste targeting, weten we op te vallen en de juiste mensen te bereiken. We doen onderzoek naar je merk, je doelstellingen en doelgroep zodat we weten waar deze zich bevindt en hoe we deze willen bereiken. Wij creëren en plaatsen content altijd met een concrete doelstelling en bijbehorende KPI’s in gedachten, en met de juiste aansluiting op de merkwaarden van onze klanten. Laat het tijdperk van content shock dus maar komen, wij staan in elk geval voor je klaar om er voor te zorgen dat je merk altijd gezien wordt!

Hulp nodig om jouw content op de juiste manier op te laten vallen?

Schakel de hulp in van Socialfabriek!

Sharing is caring!