Gespot: Snapchat, de experimenten en ontwikkelingen

5 november 2015
Mattijn Wijnhout

“Snapchat tijd!” “Plaats het op Snapchat, dat is lachen.” “Heb jij Snapchat? Heb je het videootje al gezien?” Zo gaat het onder de jongeren anno 2015.

Snapchat is het sociale netwerk met het grootste aantal jonge gebruikers. Zou je daar op in moeten spelen als bedrijf? Ja, natuurlijk! Internationale merken tonen lef en blijven niet hangen bij Facebook en Twitter. Merken zoals Burberry, Amazon, PepsiCo, Calvin Klein en vele anderen ontdekken de mogelijkheden om te communiceren met hun doelgroep via Snapchat. Mode merk Burberry was gelijk actief en kon zich helemaal vinden in het snapchat gebeuren. Zo deelden zij een korte video van 10 seconden ‘’The Burberry #LFW story’’.

De Snapchat app biedt veel mogelijkheden voor bedrijven om eigen content te delen in thema’s en interactie te starten. Coca Cola feliciteerde alle afgestudeerden in een video die onderdeel werd van het organische verhaal ‘class of 2015.’

Snapchat zorgt ervoor dat je opgemerkt wordt, al is het maar kort, aldus verkopende bedrijven.

Kun je ook een advertentie van, pak ‘m beet, tien seconden kopen? Helaas niet! Jouw kernboodschap moet binnen enkele seconden zijn overgebracht. Snapchat zegt zelf dat het niet erg is. ‘’Het is een van de unieke kenmerken van het platform. Juist doordat gebruikers kunnen ‘zappen’, zijn gebruikers veel minder negatief over advertenties. Hoeveel van de commerciële uitingen geheel wordt uitgekeken hangt af van de gebruikte creativiteit, zegt één van de partners van het bedrijf. Hoe meer native – de content gaat in vorm op in de organische inhoud – hoe hoger het percentage.’’

Sharing is caring!