Activatie campagnes door Socialfabriek

De Socialfabriek bouwlampen zetten jouw activatiecampagne in de spotlights

Nu en dan zijn er momenten binnen jouw organisatie die extra aandacht verdienen, die een activatie campagne verdienen. Een opening van een nieuw filiaal. Een nieuwe menukaart. Een event of beurs. Hoe zorg je ervoor dat deze gebeurtenis in de spotlights komt te staan? Met een activatiecampagne van Socialfabriek natuurlijk! Want wij houden van aandacht, en weten die als geen ander te trekken.

Het opzetten van een inspirerende, ludieke of bijzondere campagne is een doeltreffende manier om een merk online te activeren. Social media kan hier een belangrijke rol in vervullen door het interactieve karakter.

De fabrieksarbeiders van Socialfabriek maken de handen graag vuil aan het bedenken van unieke en creatieve online en offline activatie concepten, met daarin social media geïntegreerd.

Bel mij terug

Wil je contact met ons over onze activatie campagnes? Wij bellen je z.s.m. terug!

campagneflow social activatie campagne socialfabriek

Waarom activatie campagnes?

Elke social media pagina heeft als het goed is een continue onderstroom, een stabiele laag basiscontent die de pagina draaiende houdt. Die zorgt voor het Always-On effect, waar social media zo effectief voor kan worden ingezet.

Socialfabriek, wat is Always-On?

Niet alleen rondom campagnes aandacht voor jouw product of merk, maar continue. Zodat bij een aankoopbeslissing jouw social media activiteiten de brand preference naar brand love heeft veranderd en de keuze wel duidelijk is.

Maar soms is er een burst nodig om net even een tandje bij te doen. Onderstaande afbeelding laat dit goed zien.

gelaagde communicatie social activatiecampagne socialfabriek

Af en toe eruit springen met een activatiecampagne, zorgt ervoor dat jouw social presence een inpuls krijgt, een frisse duw in de rug wat voorkomt dat jouw aanwezigheid op je social kanalen een gewoonte of zelfs een sleur wordt. Hoe gaat Socialfabriek te werk?

Werkwijze activatiecampagnes

Om de juiste snaar te kunnen raken, gaan de Socialfabriek activatiespecialisten voor het bedenken van een goeie activatie campagne nooit over een nacht ijs. Sowieso houden ze niet van schaatsen. Ze gebruiken die tijd liever voor het eigen maken van jouw merk, merkwaarden en doelgroep. Hoe gaan ze te werk bij het in de spotlight zetten van jouw milestone?

1. Inzicht merk en doelgroep Een belangrijke stap die vaak overgeslagen wordt bij het bedenken van een campagne, is het eigen maken van de DNA van een merk door het uitvoerende bureau. Naast hun overalls, trekken de Socialfabriek activatie arbeiders de laarzen aan om zich tot wel kniediep in de klei van jouw merk te kunnen begeven. Zodat de campagne maximaal gaat resoneren bij jouw doelgroep.

2. Verhaal / Big idea David Ogilvy zei het al: zonder Big Idea kom je er niet in advertising. De ‘waarom’ van een campagne is de basis van alles. Hoe ontstaat een Big Idea? Socialfabriek legt het je graag uit. Bel nu!

3. Doel campagne Belangrijk is het, dat iedereen die aan de campagne werkt, helder voor doel heeft wat er precies beoogd gaat worden met de campagne en het doel van eventuele subdoelen kan onderscheiden.

4. Subdoel(en) campagne Met een campagne kun je meer doen dan alleen iets snel onder de aandacht brengen. Denk bijvoorbeeld aan fangroei op je social kanalen, achterlaten emailadres of inschrijvingen voor de nieuwsbrief.

5. Bepalen platform(en) Waar gaat de campagne plaatsvinden? Op een actiewebsite, of toch binnen een Facebook app? Welke satteliet-platformen gaan de traffic genereren?

6. Uitwerken actiemechanisme Bij Socialfabriek blijft niks zweven, maar komt altijd een concrete, visueel uitgewerkte campagneflow van de lopende band rollen. Zie de afbeelding hieronder!

7. Uitwerken details Zit er een win-element in de campagne? Dan is het raadzaam actievoorwaarden op te stellen. En wat wordt de incentive, welk budget is daarvoor gereserveerd? Wat is überhaupt het budget waarmee gewerkt gaat worden?

Meer weten over activatie campagnes door Socialfabriek?
Vraag het ons gerust.