Tegenwoordig is het niet meer denkbaar dat je een bedrijf hebt en niet aan een vorm van social media doet. Op de social media platforms zal je dan een community opbouwen, dat is een groep mensen die jouw product of bedrijf volgen. Het is belangrijk om goed om te gaan met jouw community, en daarom is het belangrijk om met jouw bedrijf aan community management te doen. Alleen hoe pak je zoiets aan? Hoe zet je een community management systeem op wat bij jouw bedrijf en producten of diensten past? Het gaat er om dat jij jouw community bindt en dat je steeds met je community in contact blijft. Wanneer je een goed community management systeem hebt, dan zal je merken dat de feedback van je klanten en andere belangstellenden jou weer vooruit kan helpen met het ontwikkelen van je product, of je service.
Wanneer je een goed community management systeem hebt, dan zal het contact onderhouden met je doelgroep makkelijker zijn. Maar er komt natuurlijk meer bij kijken. Het is tegenwoordig ondenkbaar dat een groot bedrijf alleen aanspreekbaar is tijdens kantoortijden in jouw tijdzone, zeker wanneer je een internationaal bedrijf beheert. Tegenwoordig leven we steeds meer in een 24-uurseconomie. En dat betekent dat jij 24 uur per dag feedback kan krijgen van je doelgroep, en dat je eigenlijk een community management moet hebben die 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zal zijn. Wij bij Socialfabriek snappen dat, en willen je daar graag verder bij helpen. Wanneer je contact met ons opneemt zullen wij eerst met jou gaan overleggen wat je verwacht van jouw community en hoe je denkt dat het management ervan uitgevoerd zou moeten worden. Het community management van de bakker om de hoek is natuurlijk heel anders dan de community management van een multinational als Heineken. In de basis lijken deze community management processen wel op elkaar, alleen Heineken zal een groter team nodig hebben, en 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar moeten zijn. Dat heeft de bakker om de hoek niet nodig.
Wanneer jij contact opneemt met Socialfabriek voor een community management systeem, dan zullen wij gezamenlijk met jou gaan kijken naar de mogelijkheden en doelstellingen die je wilt bereiken met dit systeem. Voor elk bedrijf ziet het community management er anders uit. Wij kunnen ook voor jou het community management uit handen nemen. Wij zijn 7 dagen per week beschikbaar voor je community. Ook zullen wij helder en duidelijk communiceren wat wij doen voor jouw bedrijf en welke kosten hieraan verbonden zijn. Er zullen geen addertjes op het gras zijn, wij houden namelijk van open en eerlijke communicatie, naar jou en naar je klanten. Dus wanneer jij een goed community management systeem wilt, neem dan vandaag nog contact op met Socialfabriek. Wanneer jij een bericht achterlaat op onze website, zullen wij binnen 2 uur contact met je opnemen. Dan heb jij snel het community management die jij zoekt!