Webcare

Al vele jaren is het een must om met jouw merk en jouw bedrijf aanwezig te zijn op het internet. Maar vroeger ging dat toch anders. Je had genoeg aan een bedrijfswebsite met contactmogelijkheden. Opmerkingen, vragen en klachten kwamen dan binnen via de mail en daar kon je dan binnen kantoortijden netjes antwoord op geven. Dat was alle webcare die je hoefde te verlenen aan je klanten.

Die tijd ligt echter achter ons. Naast een bedrijfswebsite moet je een eigen Facebook-pagina hebben en een Twitteraccount, waar constant updates en nieuwe posts en tweets op moeten verschijnen, om interessant te blijven voor je klanten. Eenzijdig verkeer richting klanten is echter niet voldoende, want klanten treden ook zelf met jou in contact. Ze zullen hun vragen, opmerkingen, complimenten en klachten bij jou neerleggen. Het is de kunst om hier tijdig en goed op te reageren. Dit is de webcare van deze tijd. Complimenten moeten in dank aanvaard worden, vragen moeten naar tevredenheid beantwoord worden en bij klachten moet je, waar enigszins mogelijk, behulpzaam kunnen zijn en de onvrede kunnen wegnemen. Zo onderhoud je de band met je klant, geef je hen een sterkere merkbeleving en zorg je ervoor dat je klanten voor jou blijven kiezen. Webcare is van niet te onderschatten belang.

Het mag duidelijk zijn dat je webcare op de juiste manier aan moet pakken en dat er nogal wat tijd in gaat zitten. Gelukkig kan Socialfabriek dit voor je uit handen nemen. Met onze kennis, ervaring en feeling met de nieuwe generatie social media gebruikers is je webcare bij ons in goede handen.

Webcare

Socialfabriek geeft je de webcare waar je klanten naar op zoek zijn

Wanneer je kiest om de webcare van je bedrijf uit te besteden aan Socialfabriek, zullen wij constant de buzz rond jouw onderneming in de gaten blijven houden en daar snel en goed op reageren. Allereerst gaat het natuurlijk om je eigen bedrijfswebsite, Facebookpagina, Twitteraccount en Google+ pagina. Wij zullen Tweets en Facebookposts en –reacties beantwoorden op een manier die je doelgroep aanspreekt en die bij jouw merk past. Voordat wij de webcare van je bedrijf gaan overnemen, verdiepen we ons eerst in je bedrijf. Wat voor merk ben je, wat is je corporate identity, welke merkrichtlijnen moeten we hanteren, waar bestaat je doelgroep uit en hoe moeten we hen benaderen? Op deze zaken stemmen wij onze webcare strategie af.

Ook wanneer er buiten jouw eigen Facebookpagina, Twitteraccount etc. over jullie wordt gepraat, springt ons webcare team daar op in. Wij houden onder andere hashtags in de gaten die met je bedrijf te maken hebben. Door close contacten met je klanten te onderhouden kom je over als een bedrijf dat luistert naar zijn klanten, in plaats van als een bedrijf dat in een ivoren toren zijn eigen ding doet. Webcare door Socialfabriek heeft ook als bijkomend voordeel dat wij, door social media te monitoren, goed op de hoogte zijn van hoe je merk door je klanten beleefd wordt. Dit zullen wij aan je terugkoppelen en daar kan jij dan weer je voordeel mee doen.

Een ander voordeel van webcare door Socialfabriek is dat wij AlwaysOn zijn: wij zijn niet gebonden aan kantoortijden en werkdagen, ons webcare team is 24/7 paraat om de belangen van jouw merk te dienen.

Meer weten over webcare door Socialfabriek? Wij beantwoorden graag je vragen

Wil je meer weten over de webcare dienstverlening van Socialfabriek? Neem dan contact met ons op, dan geven wij je vrijblijvend informatie over hoe we te werk gaan en wat we voor je kunnen betekenen. Bespaar jezelf tijd en zorg voor een sterke merkbeleving bij je klanten door webcare van Socialfabriek!