Activatiecampagne voor YourWay2GO

13 maart 2018
Verena

YourWay2GO is dé specialist in individuele reizen. Naar de reisfilosofie van YourWay2GO krijg je de mogelijkheid om zelf je reis samen te stellen aan de hand van bouwstenen. Deze bouwstenen variëren van excursies tot accommodaties en vervoersmogelijkheden. Deze bouwstenen zijn te combineren tot je ideale rondreis, de persoonlijke wensen van de reiziger staan hierin centraal.

CASE

De vraag van YourWay2GO luidde; bedenk een social activatiecampagne in samenwerking met South African Tourism. Het doel van de actie was om een groter bereik te genereren voor YourWay2GO op zowel de Facebookpagina als op de website én om meer aandacht te vestigen op Zuid-Afrika als reisbestemming. Concrete doelstelling: 50.000 uniek bereik op Facebook en minimaal 300 deelnemers.

Door middel van deze campagne roepen we klanten op om zelf hun droomreis naar Zuid-Afrika samen te stellen. De leukste reis mag gratis uitgevoerd worden door de winnaar. Deze rondreis dient samengesteld te worden uit een x-aantal bouwstenen voor Zuid-Afrika, te vinden op de website van YourWay2GO.

CONCEPT ACTIVATIECAMPAGNE

Voor deze social activatiecampagne had Socialfabriek de vrijheid om zelf een concept te bedenken. Na een brainstormsessie zijn we tot het idee gekomen voor een actiepagina waar deelnemers een vragenlijst in quizvorm doorlopen waarin ze de voor hun aantrekkelijke bouwstenen kiezen voor hun reis. De deelnemer begint met vraag 1: welke type vakantieganger ben jij? Dit wordt gekoppeld aan deze vier categorieën: steden, relaxen, cultuur en natuurHet fun element komt op de landingspagina terug doordat de pagina wordt ingericht in de vorm van een quiz. Er wordt een vraag gesteld met twee antwoorden die elk een bouwsteen van de reis vertegenwoordigen. In de copy van de quiz komt een ‘witty’ element terug: we geven een tikje cheeky antwoorden op de keuze van de deelnemer. Door het gebruik van een teasende campagne op Facebook, waarin we de bestemming de eerste dagen nog even niet verraden, worden de deelnemers naar de pagina geleid. In de visuals van de ads worden steeds meer hints weggegeven gedurende de campagne: langzaam trekken de inheemse bladeren weg van de onderliggende foto die de bestemming onthult. Hierdoor gaat men raden naar de bestemming en creëren we engagement.

Visueel gezien maken we gebruik van mooie beelden van Zuid-Afrika op de landingspagina. Om ook visueel het ‘fun’ element van de quiz te laten terugkomen, is er gebruikt gemaakt van illustraties in de vorm van inheemse planten en bloemen en is elke categorie weergegeven met een illustratie.

Door het sturen van een bevestigingse-mail na deelname waarin de deelnemers worden bedankt promoten we Zuid-Afrika als bestemming nog een keer en leiden we mensen naar de website van YourWay2GO. Hierdoor is de cirkel rond.

RESULTATEN

De activatiecampagne heeft geweldige resultaten behaald! 51.040 mensen zijn bereikt met de social ads op Facebook en 1.889 mensen hebben meegedaan met de actie! Een enorm aantal.

Al met al een succesvolle activatiecampagne waar we trots op zijn! 

Meer weten over de activatiecampagnes van Socialfabriek? Lees dan hier meer over de campagne die wij hebben gedaan voor YourWay2Go of stel ons een vraag! Chat met ons of bel ons op 020-7371279!

Sharing is caring!