Facebook carrousel advertenties

15 maart 2016
Mattijn Wijnhout

Heb jij de optie voor carrousel advertenties al geprobeerd op Facebook? Uit onderzoek blijkt dat carrousel advertenties een 72% hogere CTR kunnen opleveren dan reguliere boosted posts.  

Wat zijn carrousel advertenties en waar kun je ze voor gebruiken?

Het Facebook carrousel  format biedt mogelijkheden tot het posten van 3 tot 5 afbeeldingen in 1 advertentie, inclusief een koptekst, call to action button en URL’s naar externe pagina’s. Misschien heb je er al een aantal voorbij zien komen op je timeline.

5 manieren om carrousel ads in te zetten

Carrousel advertenties zijn extreem veelzijdig en kun je op verschillende manieren creatief inzetten. Omdat je de mogelijkheid hebt tekst en beeld te combineren, kun je onder andere:

  1. Laten zien hoe je een product gebruikt
  2. Je assortiment delen
  3. Een kortingscode of actie delen
  4. Een verhaal vertellen / illustreren
  5. Een tour door je product of website geven
  6. Highlights uit een artikel delen

Wil jij ook deze effectieve carrousel advertenties inzetten op Facebook?

Schakel de hulp van Socialfabriek in!

Sharing is caring!